Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

A 4/2024. ÉKM rendelet felhatalmazása alapján 2024. február 3-tól a Közlekedési Alkalmassági vizsgaközpont által meghatározott szabályzat szerinti díjat kell fizetni a PÁV vizsgálatra.

Az eddigi 8.310,- Ft-ról kategóriánként 21.000,- Ft-ra emelkedik az I. fokú pályaalkalmassági vizsgálat díja.

Nem változott az a szabály, hogy ha a jelentkező például a PÁV II. kategóriára jelentkezik, és az sikeres, akkor az egyszeri 21.000,- Ft-ért határozatlan időre megkapja a PÁV III-as kategóriát is, mivel a PÁV II. eléréséhez a PÁV III-as bevizsgálás az alap.

Ha mindkét kategóriát bejelöli a jelentkező, akkor a befizetendő díj 42.000,- Ft. Ilyen esetben, ha a PÁV II. minősítést nem kapja meg, de a PÁV III-as szintet sikeresen teljesített, akkor ezen kategória meglétét a határozat tartalmazni fogja.

Bővebben...

A 2024 februárjától érvényes díjak érintik a közúti terület járművezetői vizsgáit, valamint a közúti közlekedési szakember vizsgákat (szaktanfolyami vizsgák), illetve az utánképzéshez kapcsolódó díjakat is.

A vizsgadíj emelkedés jelentős, például az eddigi 4.600,- Ft/érintőképernyős teszt díja 10.500,- Ft lesz, egy szóbeli díja 3.000,- Ft-ról 8.000,- Ft-ra emelkedik.  Az árufuvarozó szakmai irányítói alapképesítést követő vizsga díja 56.100,- Ft-ról 103.600,- Ft-ra változik, a sokakat érintő GKI vizsgadíj, illetve a vizsga nélküli GKI-nál fizetendő hozzájárulási díj, 13.800,- Ft-ról 31.500,- Ft-ra emelkedik.

Az igazolványok, bizonyítványok kiállítási költségét is csaknem 100 %-ban emelték meg. A GKI kártya kiállítási költség a mostani 9.900,- Ft helyett 14.800,- Ft-ba fog kerülni.

Bővebben...
A március 29-i 45. számú Magyar Közlönyben jelent meg az a jogszabály, melynek értelmében - ha a jogszabályi feltételek a fuvarfeladatok során teljesülnek - 2023. március 30-tól megemelt összegű napidíjak számolhatók el, kvázi adó és járulékmentesen. A Kormány 96/2023. (III. 29.) Korm. rendelete, a hazai közúti fuvarozói vállalkozások versenyképességének javítását célzó egyes kormányrendeletek módosításáról szól,  a közúti árufuvarozásban és személyszállításban foglalkoztatott gépkocsivezetők és árukísérők napidíjáról szóló jogszabályt akként módosítja, hogy nemzetközi tevékenység esetén az eddigi 60 euró napidíjat megemeli 85 euróra, a  belföldi munkavégzés során pediga 3000 forint napidíjat 9000 forintra. Bővebben...

Amit ismeretes díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, a saját számlás áruszállítási, valamint az autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási és a saját számlás személyszállítási tevékenységről, továbbá az ezekkel összefüggő jogszabályok módosításáról szóló 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet, 2021. december hó 27-én megjelent módosítása, 2021. május 21-től a árutovábbítási tevékenységi engedély kötelezettséget kiterjesztette a 2,5 t megengedett együttes össztömeg feletti járművekkel belföldi forgalomban fuvarozást végzőkre, annak minden feltételrendszerével együtt.

Ezen belül jelenik meg a szakmai irányító biztosítása, a gazdálkodó szervezet tulajdonosának, tagjának, alkalmazottjának személyében.

A rendelet értelmében a szakmai irányító abban az esetben felel meg a szakmai alkalmasság követelményének, ha részt vesz a közlekedési hatóság által e célra szervezett vagy engedélyezett tanfolyami képzésen, és a képzést követően eredményes írásbeli és szóbeli vizsgát tesz.

A FUVINFO IRODA KFT ezen a területen rendelkezik képzési engedéllyel és évek óta jó minőségben szervezi a szaktanfolyamokat alap illetve továbbképesítő előírásoknak megfelelően, és delegálja a résztvevőket a Közlekedési Alkalmassági Vizsgaközponthoz vizsgára.

Helyzetjelentést adtunk az ITM részére a nálunk tapasztaltakról, a tanfolyamok sűrítéséről a vizsgára való jelentési lehetőségekről.

Véleményünk szerint biztos, hogy a legmagasabb erőfeszítés az érintett, a képzőszerv és a KAV részéről sem fogja tudni azt eredményezni, hogy minden furgonos határidőre hozzá jusson az engedélyhez, megkérdeztük, hogy várható –e olyan átmeneti rendelkezés, mely ezt a problémát megoldja?

Bővebben...

A Magyar Közlöny 242. számában jelent meg a 791/2021. (XII. 27.) Korm. rendelet, melynek értelmében 2022. május 21-től a 2,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járművet vagy szerelvényt üzemben tartó árufuvarozónak is szükséges a szakmai irányítói végzettség, mivel ettől a dátumtól kezdődően a belföldi tevékenységhez árutovábbítási engedéllyel, a nemzetközi tevékenységhez pedig a közösségi engedéllyel kell rendelkeznie.

Bővebben...

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések