Az Európai Parlament július 9-én fogadta el, az uniós közúti szállítási ágazat reformját célzó, a járművezetők munkakörülményeire, a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetésére vonatkozó új szabályokat. Az új szabályok különböző időponttal, az Európai Unió Hivatalos Lapjában való megjelenésük után lépnek hatályba. A pihenőidőre és a járművezetők hazatérésére vonatkozó szabályokat a rendelet közzétételét követő 20. naptól kell alkalmazni. A kiküldetésre vonatkozó szabályokat az irányelv hatálybalépését követő 18 hónap elteltével, a járművek visszatérésével és a piacra jutás szabályaival kapcsolatos módosítások a 1071/2009 EK és 1072/2009 EK rendelet módosítását követő 18 hónap elteltével válnak kötelezővé.

 

A hatályba lépést követően a fuvarozó cégeknek úgy kell majd megszervezniük a nemzetközi áruszállítást végző járművezetők munkáját, hogy a sofőrök rendszeres időközönként (a munkabeosztástól függően három vagy négy hetente) haza tudjanak térni. Az új szabályok szerint a legalább 45 órás rendszeres heti pihenőidő nem tölthető el a járműben, és ha a járművezető ezt a pihenőidőt az otthonától távol tölti, a szállását a munkáltatónak kell megoldania, fizetnie. A kabotázs vonatkozásában a meglévő szabályok nem változnak (hét nap alatt három művelet), de a szisztematikus kabotázs megakadályozása érdekében bevezetik az úgynevezett „cooling off” időszakot. A “cooling off”.négy napot vesz igénybe, amikor is ugyanazon országban ugyanazon járművel további kabotázs műveleteket lehet végrehajtani. Új, hogy a 2,5 tonna feletti könnyű tehergépjárművekre is vonatkozni fognak a teherszállításra alkalmazott szabványok, ami azt is jelenti, hogy a nemzetközi forgalomban érintett furgonokba tachográfot kell beszerelni. Ezen túlmenően az összes jármű tachográfjait fel fogják használni a határátlépés rögzítésére, amely elősegíti a csalások elleni küzdelmet. A postafiókcégek felszámolása érdekében a közúti árufuvarozó cégeknek hitelt érdemlően kell tudniuk bizonyítani, hogy tényleges tevékenységet végeznek abban az országban, ahol bejegyezték őket. Ezenkívül gépjárműveiknek nyolc hetente vissza kell térniük a cég központi telephelyére. A mobilitási csomag célja, hogy „felszámolja a versenytorzító jelenségeket a közúti szállítási ágazatban, javítsa a gépjárművezetők szociális és munkakörülményeit.

 

A három területet érintő módosítás letölthető a következők szerint: http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-5115-2020-REV-1/hu/pdf (Módosítja: 1071/2009 EK és 1072/2009 EK); http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-5114-2020-REV-1/hu/pdf (Módosítja: 561/2006 EK és 165/2014 EK); http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-5112-2020-REV-1/hu/pdf (Módosítja: a közúti szállítási ágazatban dolgozó járművezetők kiküldetési szabályozását)

 

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések