Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

Az egyes belügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2017. évi XXXIII. törvény rendelkezik a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény módosításáról is, mely alapvetően a különböző adatigénylők területi alapú igényeinek pontos teljesítéséhez szükséges adatszolgáltatási tárgyú rendelkezéseinek megállapítására irányul. A jogszabály a schengeni jelzéskezelési eljárások (SIS II) előírásaival összhangban rögzíti a nyilvántartó adatszolgáltatási tevékenységét az érintett okmányok (forgalmi engedély, vezetői engedély) és a jármű hatósági jelzésének tekintetében is.

A Magyar Közlöny 55. számábankerültek módosításra a közúti járművek műszaki rendeletei (5/1990. és a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletek). Alapvetően az ideiglenesen, kísérleti jelleggel, a forgalomban való részvétellel járó vizsgálaton, műszaki változáson áteső fejlesztési célú járművekkel kapcsolatos új és pontosított fogalmi meghatározásokat (autonóm és nem autonóm jármű, tesztvezető, stb.) tartalmazza a 11/2017. (IV. 12.) NFM rendelet. A járműfejlesztői tevékenység végzéséhez a 13. számú mellékletben rögzített "Bejelentőlap" szolgál, az érintett járművek részletes műszaki- és üzemeltetési követelményeit a 6/1990. rendelet 17. számú, a besorolási szinteket (0, 1,..5) pedig a 18. számú melléklet rögzíti.

 Gépkezelő OKJ képzésről:

"Színvonalas elméleti oktatás, kíváló tanítási oktatófilmek, jól szervezett oktatás.” 

„Az oktatás színvonala tetszett, illetve a hangulata is jó volt az egész tanfolyam során. Köszönöm!”

„Minden egyes oktatott személy kérdéseire türelmes válaszadás, érthetően elmagyarázott tananyag,  vidám környezet.”

„A tanár úr próbálta emlékezetessé tenni a száraz információkat is videókkal, érdekes információkkal és humorral.”

„Én először vezettem targoncát és nagyon tetszett. A munkahelyemen a tanultaknak hasznát tudom venni. Az órák humorosak, és kellemesek voltak. A kollegák is szimpatikusak. A gyakorlatnál a türelem is jól esett!”

Kabotázs tevékenység végzése esetén mind a munkavállalókat, mind pedig a cégtulajdonosokat be kell jelenteni a www.limosa.be honlapon, mely bejelentés tényét a belga szociális minisztérium QR kóddal ellátott okirattal igazolja vissza. A kabotázs időtartamára a fuvarozási szektorra vonatkozó belga minimálbért kell megfizetni a munkavállaló részére, melynek összege járműkategóriánként (raksúlykapacitás) változik.

Bevezetésre került a közúti szállítmányokat bejelentő és megfigyelő SENT- rendszer (a magyar EKAER megfelelője). A törvény április 17-én lép hatályba, az előírások megszegőit 2017. május 1-től szankcionálják. A SENT- előírások egyes speciális termékkörökre érvényesek, vonatkoznak a tranzit szállításokra is.

Bővebben...

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések