Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

Az ORFK által kiadott tájékoztatás szerint befejeződött a VÉDA közúti intelligens kamerahálózat (traffipax) tesztüzeme.

A közlekedési morál erősítését célzó intézkedések nyomán a korábbi 80 sebességmérő berendezést felváltó mobil, 160 darab változtatható helyű automata komplex közlekedési ellenőrzőpont (KKEP) a tesztüzem befejezését követően élesben is megkezdte működését, tehát az újfajta kamerák által dokumentált közúti szabálysértések már jogi következménnyel járnak. A 365 darab fixen telepített traffipax mellett alkalmazott eszközök nyárig egyelőre csak a sebességtúllépést mérik, de az eszközök alkalmasak automatikus rendszámfelismerésre, forgalomszámlálásra, valamint a torlódások észlelésére is. Várhatóan a harmadik negyedévben jelennek meg azok a közlekedésbiztonságot javító kiegészítő eszközfunkciók, amelyek a tilos jelzésen történő áthaladást, a záróvonal átlépését, az autóbuszsáv jogosulatlan igénybevételét vagy a biztonsági öv be nem kapcsolását is képesek lesznek rögzíteni.

A Magyar Közlöny 23. számában jelentek meg az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) módosított szabályai, a változások - alapvetően 2015. március elsejétől - érintik az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény egyes rendelkezéseit, az újonnan hatályba léptetett, az EKAER rendszer működéséről szóló 5/2015. (II. 27.) NGM rendeletet, amely egyidejűleg hatálytalanítja a korábbi végrehajtási utasítást, az 50/2014. (XII. 31.) NGM rendeletet. A legfontosabb változás, hogy a rendszer működésének részletes előírásai kikerültek az adózás rendjéről szóló törvényből, amely már csak a kereteket tartalmazza, a részletes eljárásokat a - későbbi módosítások gyorsabb átvezetése érdekében - végrehajtásról szóló miniszteri rendelet írja elő.

Bővebben...

Németország 2015. januártól minden ágazatban óránként bruttó 8,5 eurós minimálbért vezetett be, melyet a németországi minimálbérre és a kiküldetésre vonatkozó törvények értelmében a külföldi munkáltatóknak is kötelező alkalmazniuk, ha az általuk foglalkoztatott személy Németország területén végez munkát. A 8,5 eurós óránkénti minimálbér a munkaviszonyban levő hazai gépkocsivezetőnek is jár, ha tranzitban halad át Németország területén, vagy ott lerakó vagy felrakó helye van. A munkáltatónak pontosan regisztrálnia kell, hogy a sofőr mikor lépett be az országba és mikor hagyta el azt.

Bővebben...

A Magyar Közlöny 50. számában jelent meg a közúti fuvarozást érintő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 116/2014. (IV. 3.) Korm. rendelet, a jogosulatlan  fuvarozás elleni szabályozás új rendelkezései alapvetően 2014. május 4.-i dátummal léptek hatályba.

Bővebben...

Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői informális találkozót tartottak 2014. május 7-8-án, Athénban, ahol megvitatták a közúti közlekedésbiztonsági kihívásokat és az intelligens infrastruktúrafejlesztésben rejlő lehetőségeket. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiadott tájékoztatót teljes egészében közzétesszük.

Bővebben...

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések