Az egyes egészségügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 16/2015. (III. 30.) EMMI rendelet 2015. március 31-i hatállyal módosította a közúti járművezetők egészségi alkalmasságának megállapításáról szóló 13/1992. (VI. 26.) NM rendeletet. Az új rendelkezések érintik a közúti járművezetők egészségügyi alkalmassági vizsgálati csoportba történő besorolását, valamint az időszakos egészségügyi vizsgálatok határidejét.
Bővebben...Kapcsolat
LEVELEZÉSI CÍM:
NYITVA TARTÁS:
Ügyintézőink
TANÁCSADÁS:
VÁLLALKOZÓI KÉPZÉS:
GKI KÉPZÉS:
GÉPKEZELŐI KÉPZÉSEK:
TACHOGRÁF KÉRDÉSEKBEN:
Az ORFK által kiadott tájékoztatás szerint befejeződött a VÉDA közúti intelligens kamerahálózat (traffipax) tesztüzeme.
A közlekedési morál erősítését célzó intézkedések nyomán a korábbi 80 sebességmérő berendezést felváltó mobil, 160 darab változtatható helyű automata komplex közlekedési ellenőrzőpont (KKEP) a tesztüzem befejezését követően élesben is megkezdte működését, tehát az újfajta kamerák által dokumentált közúti szabálysértések már jogi következménnyel járnak. A 365 darab fixen telepített traffipax mellett alkalmazott eszközök nyárig egyelőre csak a sebességtúllépést mérik, de az eszközök alkalmasak automatikus rendszámfelismerésre, forgalomszámlálásra, valamint a torlódások észlelésére is. Várhatóan a harmadik negyedévben jelennek meg azok a közlekedésbiztonságot javító kiegészítő eszközfunkciók, amelyek a tilos jelzésen történő áthaladást, a záróvonal átlépését, az autóbuszsáv jogosulatlan igénybevételét vagy a biztonsági öv be nem kapcsolását is képesek lesznek rögzíteni.
A Magyar Közlöny 23. számában jelentek meg az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) módosított szabályai, a változások - alapvetően 2015. március elsejétől - érintik az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény egyes rendelkezéseit, az újonnan hatályba léptetett, az EKAER rendszer működéséről szóló 5/2015. (II. 27.) NGM rendeletet, amely egyidejűleg hatálytalanítja a korábbi végrehajtási utasítást, az 50/2014. (XII. 31.) NGM rendeletet. A legfontosabb változás, hogy a rendszer működésének részletes előírásai kikerültek az adózás rendjéről szóló törvényből, amely már csak a kereteket tartalmazza, a részletes eljárásokat a - későbbi módosítások gyorsabb átvezetése érdekében - végrehajtásról szóló miniszteri rendelet írja elő.
Bővebben...Németország 2015. januártól minden ágazatban óránként bruttó 8,5 eurós minimálbért vezetett be, melyet a németországi minimálbérre és a kiküldetésre vonatkozó törvények értelmében a külföldi munkáltatóknak is kötelező alkalmazniuk, ha az általuk foglalkoztatott személy Németország területén végez munkát. A 8,5 eurós óránkénti minimálbér a munkaviszonyban levő hazai gépkocsivezetőnek is jár, ha tranzitban halad át Németország területén, vagy ott lerakó vagy felrakó helye van. A munkáltatónak pontosan regisztrálnia kell, hogy a sofőr mikor lépett be az országba és mikor hagyta el azt.
Bővebben...Az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői informális találkozót tartottak 2014. május 7-8-án, Athénban, ahol megvitatták a közúti közlekedésbiztonsági kihívásokat és az intelligens infrastruktúrafejlesztésben rejlő lehetőségeket. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiadott tájékoztatót teljes egészében közzétesszük.
Bővebben...Aktuális NAV üzemanyagárak
Tekintse meg az elszámolásaiban alkalmazható üzemanyagárakat a NAV hivatalos listája alapján! Az alkalmazható üzemanyagárakat havi bontásban találja meg weboldalunkon!
Hírlevél feliratkozás
Tachográffal kapcsolatos szolgáltatások
Szervezze úgy gépjárművezetői munkáját, hogy az megfeleljen a tachográf készülékekre vonatkozó előírásokat tartalmazó 165/2014/EU rendelet és az 561/2006 EK rendelet előírásainak! Kerülje el a magas bírságokat, értékeltesse ki a korongokat illetve a digitális adatokat szabályosan!
Szerezzen megalapozott ismeretet Ön és gépkocsivezetője szakmai képzésünkön!