- 2017. június 14. szerda
Az utóbbi idők óriászivatarai okán több médiában is megszólaltak az autós szakértők, mivel igen veszélyes lehet egy kényszerű autós „csónakázás”. A néha már katasztrófaszerű helyzeteket az úton közlekedők elkerülni nem tudják, és ha nincs mód félreállni és kivárni a vihar elmúlását, a vizek elfolyását, jó, ha megfogadják a következő tanácsokat.
Lépéstempóban, egyenletes, lassú sebességgel haladjunk, ugyanis ha nem így teszünk megtörténhet az, hogy amint a kocsi orra tolja maga előtt a vizet, hullámok keletkeznek, és vizet szívhat a motor. A víz összenyomhatatlan, nem sűríthető, járó motornál - legyen az benzines vagy dízel - az égéstérben ott lévő egyéb alkatrészek mellett fog kvázi helyet keresni magának, aminek következtében a szelepszárak, hajtókarok meghajolhatnak, esetleg eltörhetnek, amiből komoly károk lehetnek.
Nagy esőzés esetén alapvetés, hogy nagyjából a felni közepe tekinthető olyan vízmélységnek, amin még gond nélkül átkelhetünk. Felette, az ajtók alsó vonalánál kezdődik a veszélyes történet, amikor is a motortérbe, a kabintérbe is befolyhat a víz. A csatlakozók bár kapnak cseppvédelmet, a komolyabb vízmennyiséget nem tolerálják. Az elektronika igen érzékeny az ilyesmire, egy óvatlan átkelés a pocsolyán, nagyon rövid távon kontakthibák forrása lehet, a féltengelyek mentén bejutó koszos víz pedig gyorsan el fogja használni a csapágyakat.
Még súlyosabb eset, akár közlekedés közben, akár parkoló állásban, amikor már felvetődik a gyanú, hogy a víz elérhette a szívócsonkot. Egy ilyen helyzetben a legfontosabb az, hogy ne indítsunk rá, ha nem akarunk komoly javíttatási költséget viselni.
A viharban való közlekedés után segíthet, ha elvisszük az autót egy szervizbe, szárításra, zsírozásra, átnézésre, sőt ahol van karosszériás kabin, ott infralámpával a vizet kapott autókat ki szokták szárítani.
A hibridek, illetve elektromos autók elterjedésének korában felvetődik az is, ezek mennyire veszélyeztetettek. Műszaki szakértők szerint az elektromos hajtásrész talán a legkevésbé kockázatos, a csatlakozók, az motorelektronika is komoly nedvesség elleni és érintésvédelmet kap, az akkumulátorokba is szinte kizárt, hogy víz kerüljön, de a fenti problémákra a belsőégésű motoroknál ugyanúgy kell figyelni.
Aktuális tanfolyamaink
Munkavállalás? Vállalkozás? Munkavállaláshoz árufuvarozó és buszos GKI tanfolyam! Gépkezelői képzések valós gyakorlattal! Szakmai irányítók vállalkozói tanfolyama! Tájékozódjon induló tanfolyamainkról!
Szaktanácsadás
Egész évben rendelkezésre állunk telefonos tanácsadással a gyakorlati munkavégzésben felmerülő kérdéseik megválaszolásában! Figyeljük a jogszabályváltozásokat és faxon vagy e-mailben automatikusan értesítjük partnereinket!
Tachográffal kapcsolatos szolgáltatások
Szervezze úgy gépjárművezetői munkáját, hogy az megfeleljen a tachográf készülékekre vonatkozó előírásokat tartalmazó 165/2014/EU rendelet és az 561/2006 EK rendelet előírásainak! Kerülje el a magas bírságokat, értékeltesse ki a korongokat illetve a digitális adatokat szabályosan!
Szerezzen megalapozott ismeretet Ön és gépkocsivezetője szakmai képzésünkön!