Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078
  • 06 20 938 4663

Az Európai Parlament elfogadta azt a rendelkezést, mely egyrészt az 561/2006/EK rendeletnek a maximális napi és heti vezetési időre, a minimum szünetekre, valamint a napi és heti pihenőidőre vonatkozó minimumkövetelményeket, másrészt a menetíró készülékkel történő helymeghatározás tekintetében a 165/2014/EU rendeletet módosítja.

Az intézkedések bevezetésének hátterében azon feltárt hiányosságok állnak melyek a heti pihenőidőre, a pihenőhelyekre, a több fős személyzet tagjait megillető szünetekre vonatkozó, nem egyértelmű a szabályokból eredtek, és eltérő értelmezésekhez és végrehajtási gyakorlatokhoz vezetett a tagállamokban. A közelmúltban számos tagállam egyoldalú intézkedést vezetett be, növelve ezzel a jogbizonytalanságot, valamint a járművezetőkkel és a fuvarozókkal szembeni egyenlőtlen bánásmódot.A tagállamokra egységesen vonatkozó új szabályok a vezetési és pihenő idő előírásainak tekintetében már 2020. augusztus 20-tól életbe lépnek. A közúti ellenőrzésekhez kapcsolódó azon előírás, miszerint a gépkocsivezetőnek be kell tudni mutatni az adott napon és az azt megelőző 56 napban használt adatrögzítő lapokat, kézi bejegyzést és kinyomatatott lapot, ami jelenleg 28 nap, 2024. december 31-től lesz érvényes. A nemzetközi fuvarozási vagy kabotázs műveletek keretében használt közúti árufuvarozó járművekre, ha a jármű legnagyobb össztömege pótkocsival vagy félpótkocsival meghaladja a 2,5 tonnát, a rendeleti előírások, így a tachográf kötelezettség is 2026. július 1-től lép életbe. A belföldi áruszállításra használt, pótkocsival vagy félpótkocsival együtt 2,5 tonnánál nagyobb, de 3,5 tonnát meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű járművekre továbbra sem kell a tachográf, ha a szállítást nem bérmunkában vagy díjazás ellenében végzik, hanem a vállalat vagy a járművezető saját számlájára, és amennyiben a vezetés nem a járművet vezető személy fő tevékenysége. A kézműipari eljárással gyártott termékek szállítására a jövőben nem kell betartani a rendeleti előírásokat, ha kizárólag a vállalkozás telephelyétől számított 100 km-es sugarú körben juttatnak célba árut és a szállítást nem bérmunkában vagy díjazás ellenében végzik, hanem a vállalat vagy a járművezető saját számlájára, és a vezetés nem a járművet vezető személy fő tevékenysége. Kibővült a tagállami eltérések lehetőségének köre is, az építési vállalkozások esetében az építőipari gépek szállítása a vállalkozás telephelyétől számított legfeljebb 100 km sugarú körön belüli lehetőséggel, ha nem járművezetői munkakörben foglalkoztatott vezeti a járművet, és az előre kevert beton szállítására használt járművekre is.

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések