Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

A közúti személy és árutovábbítás területén a tehergépkocsi vezetők, autóbusz vezetők a taxi vezetők és a személygépkocsis személyszállítók 5 évente valamint a szakmai irányítók a hatályos jogszabályi előírás alapján 10 évente továbbképzésre és hatósági vizsgára kötelezettek.

A továbbképzés utáni hatósági vizsgakötelezettségének megszüntetését kezdeményezte a FUVOSZ, az MKFE a NiT Hungary és az OTSZ Dr. Palkovics László Innovációs és Technológiai miniszternél.

Az érdekképviseletek hangsúlyozták, hogy a KRESZ és egyéb jogszabályi változások, valamint műszaki fejlődés miatt a rendszeres ismeretfelújító tanfolyamokat indokoltnak tartják, de az azt követő kötelező hatósági vizsga kötelezettséget nem támogatják. „A közlekedésbiztonság javítását nem az ismételt vizsgák, hanem a korszerű, az aktuális szakmai igényeknek megfelelő továbbképzések segítik" - szögezték le közös levelükben a szakmai szervezetek.
Dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a megküldött érdekképviseleti javaslatok ismeretében arról adott tájékoztatást, hogy az ITM szakmailag nem tartja támogathatónak az érdekképviseletek javaslatait.

Válaszlevelében kifejtette, hogy a közlekedési szakemberek továbbképzésének célja az, hogy a tudásuk szinten tartásával, felfrissítésével, a piaci, technológiai, környezeti és jogi változások megismerésével képesek legyenek hosszú távon a legmagasabb szakmai színvonalon végezni tevékenységüket. Az ITM véleménye szerint a képzőszerveket a továbbképzés előírás megtartására, a képzésen részt vevőket valós, hasznos felkészülés megkövetelésére leghatékonyabban a vizsgán történő számonkérés motiválja.

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések