Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

A 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű, a nemzetközi forgalomban részt vevő járműveket, az analóg (korongos) és az első generációs – nem okos - digitális tachográf készülékek helyett 2024. december 31.-ig újabb, második generációs okos (smart2) tachográffal kellett felszerelni. E cserekötelezettség tekintetében döntött az EB közlekedési munkacsoportja, hogy 2025. február 28-ig ellenőrzési moratóriumot hirdet.

2025. február 28-ig még nem fogják megbírságolni, ha olyan járművet ellenőriznek, melynél a tachográf cserét még nem hajtották végre, hanem csak figyelmeztetik az üzemben tartót. Az okos tachográfok megkönnyítik az ellenőrök munkáját, mivel az eszköz GPS-összeköttetése révén minden szabálytalanság kiszűrhető, bármely országban.

 

Természetesen minden más hiányosság bírságot eredményezhet már most is. Ilyen, ha a sofőrnek lejárt a GKI kártyájának érvényessége, veszélyes áru szállítása esetén az ADR vizsgája, kis mennyiségű (mentesített mennyiségű) veszélyes áru szállítása esetén a 2 évente megújításra kötelezett úgynevezett kisADR képesítése, vagy éppen a Gépkezelői képesítés hiánya is. Külön szót érdemel a 7.500 kg megengedett együttes össztömeg feletti, fuvarozási tevékenységet végző jármű sofőrjénél a PÁV III-as minősítés megléte, de említhetjük magát a tevékenységi engedély, vagy közösségi engedély érvényességét is. A 2,5 tonna megengedett össztömeg feletti járművel tevékenységet végzők szakmai irányítóinak mindezekre figyelmet kell fordítania, hogy a cég az akár jelentős összegű bírságot elkerülje.

Érdemes észben tartani azt is, hogy

2025. augusztus 21.-ig minden 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművet, mely részt vesz a nemzetközi forgalomban, az első generációs menetíró készülékeik helyett a második generációs okos (smart2) tachográffal kell felszerelni.

2026. július 1.-től pedig minden 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű, nemzetközi árufuvarozásban résztvevő járműnek is a második generációs okos (smart2) tachográffal kell majd rendelkeznie.