Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény hatálybalépésével összefüggésben a 44/2017. (XII. 29.) BM rendelet 2018. január elsejei hatállyal módosította a kerékbilincs közterület-felügyelet általi alkalmazására, a járművek elszállítására, valamint a felmerült költségekre vonatkozó szabályokról szóló 55/2009. (X. 16.) IRM rendeletet. A jármű elszállításának szabályai tekintetében új, hogy a közterület-felügyeleti tevékenység megkezdése előtt a jármű elszállításáról felvételt, valamint jegyzőkönyvet kell készíteni, azonban már nem kell az üzembentartónak a jegyzőkönyvről másolati példányt, illetve fizetési felszólítást küldeni. Az üzemben tartó vagy a jármű használójának érdeklődésére továbbra is az elszállítás helye szerint illetékes rendőrkapitányság ad tájékoztatást.

Az egyes közlekedési tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló és 2018. január 1-jétől hatályos 516/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet - a TSM vonatkozásában - 2018. május 31-ig meghosszabbította az objektív és közigazgatási ágon történő szankcionálás tekintetében a tesztüzemet. A módosító rendelkezések érintik a  410/2007. (XII. 29.) Korm. rendeletet is, mely szerint nem kell közigazgatási bírságot kiszabni, ha a 40 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó 5, vagy ennél több tengelyes járműszerelvény megengedett legnagyobb össztömeg-túllépése 2018. június 30. napjáig elkövetett jogsértések esetén nem haladja meg a 2 %-ot, 2018. július 1. napjától 2018. december 31. napjáig elkövetett jogsértések esetén nem haladja meg az 1 %-ot.

Bővebben...

2018. január elsejétől - a területet korábban szabályzó 41/2004. (IV.7.) GKM rendelet helyett - a 444/2017. (XII. 27.) Korm.rendelet szabályozza a közúti járművezetők pályaalkalmassági vizsgálatát. A minősítés megszerzésére kötelezett gépjárművezetőkre vonatkozó jogszabály alapján a pályaalkalmassági vizsgálatot a közlekedési hatóság végzi (változatlan helyszínen: 1082. Budapest, Vajdahunyad u. 45.), a vizsgálati minősítés szakmai szempontjai, eljárásai és az alkalmasságot korlátozó vagy a kizáró okokat - a korábbi rendelethez képest csekély mértékű pontosítással - a kormányrendelet 1. számú melléklete részletezi.

Bővebben...

Az Európai Unió Bírósága 2017. december 20.-án meghozott döntése értelmében a járművezetők kizárólag a csökkentett heti pihenőidőt tölthetik járművükben.

Indoklás: az irányadó EK-rendelet alapvető célja a közúti közlekedési ágazat személyzete munkafeltételeinek, illetve közúti biztonságának javítása. A jogalkotó arra törekedett, hogy a járművezetőknek lehetőségük legyen a heti pihenőidejüknek olyan helyen történő eltöltésére, amely arra alkalmas és megfelelő szállás-körülményeket biztosít, azonban egy kamion vezetőfülkéje nem alkalmas a napi- és a csökkentett heti pihenőidőnél hosszabb pihenőidők eltöltésére. Amennyiben tehát a rendszeres (45 órás) heti pihenőidők a járműben tölthetők lennének (a járművezető ezáltal az összes pihenőidejét a vezetőfülkében tölthetné), akkor az teljesen ellentétes lenne a rendelet által rögzített célkitűzéssel. A döntés megerősítette, hogy a fenti szabályok megsértését a tagállamok kötelesek szankcionálni, továbbá a tagállamok feladata annak meghatározása is, hogy mely szankciók alkalmasak a rendelet hatályának és hatékony érvényesítésének biztosítására.

Az58/2017. (XII. 29.) NFM rendelet tartalmazza az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet módosítását. A díjszintek az idei évben sem emelkednek, a fizetős utak köre azonban az idén decemberben átadott két új szakasszal, az M85 Csorna elkerülő befejező ütemével (Győr nyugati csomópont - Csorna nyugati csomópont) és az M35 Debrecen utáni (M3-M35 elválási csomópont - 481. sz. főúti csomópont) folytatásával bővült.

Bővebben...