Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

Az Európai Unió Bírósága 2017. december 20.-án meghozott döntése értelmében a járművezetők kizárólag a csökkentett heti pihenőidőt tölthetik járművükben.

Indoklás: az irányadó EK-rendelet alapvető célja a közúti közlekedési ágazat személyzete munkafeltételeinek, illetve közúti biztonságának javítása. A jogalkotó arra törekedett, hogy a járművezetőknek lehetőségük legyen a heti pihenőidejüknek olyan helyen történő eltöltésére, amely arra alkalmas és megfelelő szállás-körülményeket biztosít, azonban egy kamion vezetőfülkéje nem alkalmas a napi- és a csökkentett heti pihenőidőnél hosszabb pihenőidők eltöltésére. Amennyiben tehát a rendszeres (45 órás) heti pihenőidők a járműben tölthetők lennének (a járművezető ezáltal az összes pihenőidejét a vezetőfülkében tölthetné), akkor az teljesen ellentétes lenne a rendelet által rögzített célkitűzéssel. A döntés megerősítette, hogy a fenti szabályok megsértését a tagállamok kötelesek szankcionálni, továbbá a tagállamok feladata annak meghatározása is, hogy mely szankciók alkalmasak a rendelet hatályának és hatékony érvényesítésének biztosítására.

Az58/2017. (XII. 29.) NFM rendelet tartalmazza az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet módosítását. A díjszintek az idei évben sem emelkednek, a fizetős utak köre azonban az idén decemberben átadott két új szakasszal, az M85 Csorna elkerülő befejező ütemével (Győr nyugati csomópont - Csorna nyugati csomópont) és az M35 Debrecen utáni (M3-M35 elválási csomópont - 481. sz. főúti csomópont) folytatásával bővült.

Bővebben...

A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (Jöt.) 52. § (9) bekezdésének megfelelő 2017. negyedik negyedéves monitoring adatai szerint számított adómértékek megállapításához szükséges átlagár: 51,196 USD/hordó. Mivel az ár meghaladja az 50 USD/hordó értéket, ezért 2018. január 1-jétől 2018. március 31-ig továbbra is az alacsonyabb adómérték marad érvényben, vagyis a visszaigényelhető rész továbbra is 7,00 Ft literenként. A következő időszakra (2018. második negyedévre) vonatkozó adómérték meghatározása 2018. március 22-ig időszerű.

Az egyes belügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2017. évi XXXIII. törvény elrendelte a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 2018. január elsejei hatállyal történő kiegészítését. A járműnyilvántartásból történő területalapú adatszolgáltatás esetén a lekérdezés alapját képezi az aktuális lakcímadat, ezért a  különböző adatigénylők - különösen a nyomozóhatóság - területi alapú igényeinek teljesítéséhez szükséges a járműnyilvántartásban rögzített üzembentartóknak, tulajdonosoknak az adott adatszolgáltatás időpontjában fennálló lakcímadat ismerete.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tevékenységével összefüggő egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 37/2017. (XI. 6.) NGM rendelet értelmében az Uniós Vámkódex létrehozásáról szóló 952/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet egyes rendelkezéseinek végrehajtására kiadott 2015/2447/EU Bizottsági végrehajtási rendelet 163. cikke értelmében a garanciavállaló egyesülettől az áruknak TIR-igazolvánnyal történő nemzetközi fuvarozására vonatkozó vámegyezményben meghatározott felelőssége alapján TIR-igazolványonként (korábbi 60 000 EUR helyett) legfeljebb 100 000 EUR összegnek megfelelő mértékű vámtartozás és egyéb teher követelhető nemzeti valutában (forint) kifejezve. További módosítás értelmében a vámhatóság által raktározott áruk esetében a raktározásért fizetendő díj megkezdett 10 kg-onként és naponként 200 forint. Raktárdíj csak akkor kerülhet felszámításra, ha annak számított értéke meghaladja a 2000 forintot.