Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

 2020. január 1.-től

  GKI alap és továbbképző vizsgák,

  taxivezetői, személygépkocsis személyszállító alap és továbbképesítő vizsgák

  TAXI vállalkozói

  ADR vizsgák esetében

megszűntek a tesztlapos vizsgák, a fuvaros vállalkozói és autóbuszos vállalkozói vizsgákhoz hasonlóan a fenti

  elméleti vizsgák érintőképernyős számítógépen történnek (SZEV)

 a Közlekedési Alkalmassági Vizsgaközpont Nonprofit Kft. (KAV) által biztosított számítógépes vizsgateremben.

Bővebben...

KRESZ változások. A Magyar Közlöny 130. számában jelent meg a 183/2019. (VII. 26.) Korm. rendelet, mely a 2019. július 29-től hatályba léptetett KRESZ-változásokat az alábbiak szerint rendelte el:

Bővebben...

Mint azt már korábban jeleztük, a digitális gépjárművezetői kártyára vonatkozó új európai uniós rendelkezés értelmében 2019. június 15-e után csak új típusú, úgynevezett második generációs (GEN2) digitális tachográf kártyákat adhatnak ki a tagállamok illetékes hatóságai. Ezért szakmai rendezvényeinken és hírleveleinkben is felhívtuk a figyelmet a lejáró kártyák soron kívüli megújításának szükségességére. Az ITM Közúti Gépjármű-közlekedési Hatósági Főosztály jó hírt közölt, tájékoztatásuk szerint azok, akik kártyaigényt nyújtottak be a hatósághoz, részükre várhatóan már a 32. héten – azaz augusztus 5-étől – elkészül és a megadott címre megküldésre kerül a 2. generációs digitális menetíró kártya

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) tájékoztatása szerint a közlekedésbiztonság fokozására kiépített, immár négy éve üzemelő VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat fix és mobil traffipax rendszere eddig csak a sebességhatárok be- vagy be nem tartását ellenőrizte, és elsősorban gyorshajtásból származó csekkekre számíthattak a szabálytalankodók, mostantól azonban már kiszűri azokat a szabálytalan gépjárművezetőket is, akik elmulasztják használni a biztonsági öveiket. Természetesen eddig is lehetett ebből a kihágásból fakadó büntetésre számítani, de csak akkor, ha eleve gyorsan hajtott az autós. Innentől kezdve azonban már akkor is elkészülhet a fotó, ha a sebességhatárokon belül, de öv nélkül autózik valaki. Fontos tudni továbbá, hogy a biztonsági öv használatának mellőzése nem tartozik az objektív felelősség hatálya alá, azaz a bírság nem a gépjármű üzemeltetőjét, hanem a szabálysértést ténylegesen elkövető személyt terheli.  Az eljárást nem automatizált módon folytatja le a hatóság, ahogyan azt a gyorshajtás esetében, a felvételeket minden esetben az illetékes rendőrkapitányság értékeli ki, így a lefolytatott eljárásban a jogsértés ténye teljes mértékben bizonyítható, a biztonsági öv használatának elmulasztásáért a jármű vezetőjére, illetve az utazó személyre - lakott területen belüli vagy kívüli, illetve autópályán történő elkövetéstől függően - 20.000 forintig terjedő közigazgatási bírság szabható ki.

A digitális tachográf kártyákra vonatkozó új EU-s rendelkezések értelmében 2019. június 15-e után kizárólag új típusú, úgynevezett második generációs (GEN2) digitális tachográf kártyákat adhatnak ki a tagállamok arra illetékes hatóságai. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ugyanakkor már jelezte, hogy várhatóan 2019. szeptemberéig nem tudnak majd GEN2-es kártyákat kiadni, ezért a 3 hónapon belül lejáró kártyákat 2019. június 15. előtt meg kell újítani!

Bővebben...

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések