Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078
A március 29-i 45. számú Magyar Közlönyben jelent meg az a jogszabály, melynek értelmében - ha a jogszabályi feltételek a fuvarfeladatok során teljesülnek - 2023. március 30-tól megemelt összegű napidíjak számolhatók el, kvázi adó és járulékmentesen. A Kormány 96/2023. (III. 29.) Korm. rendelete, a hazai közúti fuvarozói vállalkozások versenyképességének javítását célzó egyes kormányrendeletek módosításáról szól,  a közúti árufuvarozásban és személyszállításban foglalkoztatott gépkocsivezetők és árukísérők napidíjáról szóló jogszabályt akként módosítja, hogy nemzetközi tevékenység esetén az eddigi 60 euró napidíjat megemeli 85 euróra, a  belföldi munkavégzés során pediga 3000 forint napidíjat 9000 forintra. Bővebben...

Amit ismeretes díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, a saját számlás áruszállítási, valamint az autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási és a saját számlás személyszállítási tevékenységről, továbbá az ezekkel összefüggő jogszabályok módosításáról szóló 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet, 2021. december hó 27-én megjelent módosítása, 2021. május 21-től a árutovábbítási tevékenységi engedély kötelezettséget kiterjesztette a 2,5 t megengedett együttes össztömeg feletti járművekkel belföldi forgalomban fuvarozást végzőkre, annak minden feltételrendszerével együtt.

Ezen belül jelenik meg a szakmai irányító biztosítása, a gazdálkodó szervezet tulajdonosának, tagjának, alkalmazottjának személyében.

A rendelet értelmében a szakmai irányító abban az esetben felel meg a szakmai alkalmasság követelményének, ha részt vesz a közlekedési hatóság által e célra szervezett vagy engedélyezett tanfolyami képzésen, és a képzést követően eredményes írásbeli és szóbeli vizsgát tesz.

A FUVINFO IRODA KFT ezen a területen rendelkezik képzési engedéllyel és évek óta jó minőségben szervezi a szaktanfolyamokat alap illetve továbbképesítő előírásoknak megfelelően, és delegálja a résztvevőket a Közlekedési Alkalmassági Vizsgaközponthoz vizsgára.

Helyzetjelentést adtunk az ITM részére a nálunk tapasztaltakról, a tanfolyamok sűrítéséről a vizsgára való jelentési lehetőségekről.

Véleményünk szerint biztos, hogy a legmagasabb erőfeszítés az érintett, a képzőszerv és a KAV részéről sem fogja tudni azt eredményezni, hogy minden furgonos határidőre hozzá jusson az engedélyhez, megkérdeztük, hogy várható –e olyan átmeneti rendelkezés, mely ezt a problémát megoldja?

Bővebben...

A Magyar Közlöny 242. számában jelent meg a 791/2021. (XII. 27.) Korm. rendelet, melynek értelmében 2022. május 21-től a 2,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járművet vagy szerelvényt üzemben tartó árufuvarozónak is szükséges a szakmai irányítói végzettség, mivel ettől a dátumtól kezdődően a belföldi tevékenységhez árutovábbítási engedéllyel, a nemzetközi tevékenységhez pedig a közösségi engedéllyel kell rendelkeznie.

Bővebben...

Megjelent az innovációért és technológiáért felelős miniszter 54/2021. (XI. 5.) ITM rendelete a közúti közlekedési ágazatban használt gépek kezelőinek képzéséről és vizsgáztatásáról

A Magyar Közlöny 200. számában jelent meg a rendelet, melynek hatályba lépése 2021. december 5. A jogszabály mellékletében részletezett géptípusok kezelőinek képzését, vizsgáztatását és a gépek kezeléséhez szükséges jogosítvány kiadására vonatkozó előírásokat szabályozza.

Bővebben...

A közúti személy és árutovábbítás területén a tehergépkocsi vezetők, autóbusz vezetők a taxi vezetők és a személygépkocsis személyszállítók 5 évente valamint a szakmai irányítók a hatályos jogszabályi előírás alapján 10 évente továbbképzésre és hatósági vizsgára kötelezettek.

Bővebben...