Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

Járművezetői tachográf kártyának alkalmasnak kell lennie 56 nap tárolására.
A megfelelő kártya gen2v2 típusú, amelynek alapkövetelménye a bővített memória kapacitás, ami garantálja az 56 napos tevékenységigazolást. A jelenleg még érvényes gen2v1 kártyáknál ellenőrizni szükséges, hogy visszamenőleg tartalmazzák –e az 56 nap adatait. Amennyiben nem, a gépkocsivezetőnek a közlekedési hatóságnál új kártyát kell igényelnie. A kártyák adatainak letöltésére vonatkozó kötelezettség nem változik, azt továbbra is 28 naponként kell elvégezni.

Nemzetköziben kötelező a második generációs okostachográf
A 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművek januártól a nemzetközi forgalomban kizárólag a második generációs smart2 okostachográffal vesznek részt.  Ha még előfordul nemzetköziben közlekedő olyan tehergépkocsi, mely a korongos analóg tachográffal van szerelve, még ebben az évben kötelező a csere a második generációs okos tachográfra. A 2019. július utáni tehergépkocsik esetében, melyek már az első generációs digitális menetíró készülékkel lettek ellátva, 2025. augusztus 21-ig kell lecserélni a menetírókat.

Amennyiben még  szeretne decemberben vizsgát vagy pótvizsgát tenni

kérem mielőbb jelentkezzen telefonon vagy személyesen a vizsgafoglalással kapcsolatban.

A vizsgahelyek folyamatosan és gyorsan fogynak.

Hivjon minket! 06-1-261-0078

A 4/2024. ÉKM rendelet felhatalmazása alapján 2024. február 3-tól a Közlekedési Alkalmassági vizsgaközpont által meghatározott szabályzat szerinti díjat kell fizetni a PÁV vizsgálatra.

Az eddigi 8.310,- Ft-ról kategóriánként 21.000,- Ft-ra emelkedik az I. fokú pályaalkalmassági vizsgálat díja.

Nem változott az a szabály, hogy ha a jelentkező például a PÁV II. kategóriára jelentkezik, és az sikeres, akkor az egyszeri 21.000,- Ft-ért határozatlan időre megkapja a PÁV III-as kategóriát is, mivel a PÁV II. eléréséhez a PÁV III-as bevizsgálás az alap.

Ha mindkét kategóriát bejelöli a jelentkező, akkor a befizetendő díj 42.000,- Ft. Ilyen esetben, ha a PÁV II. minősítést nem kapja meg, de a PÁV III-as szintet sikeresen teljesített, akkor ezen kategória meglétét a határozat tartalmazni fogja.

Bővebben...

A 2024 februárjától érvényes díjak érintik a közúti terület járművezetői vizsgáit, valamint a közúti közlekedési szakember vizsgákat (szaktanfolyami vizsgák), illetve az utánképzéshez kapcsolódó díjakat is.

A vizsgadíj emelkedés jelentős, például az eddigi 4.600,- Ft/érintőképernyős teszt díja 10.500,- Ft lesz, egy szóbeli díja 3.000,- Ft-ról 8.000,- Ft-ra emelkedik.  Az árufuvarozó szakmai irányítói alapképesítést követő vizsga díja 56.100,- Ft-ról 103.600,- Ft-ra változik, a sokakat érintő GKI vizsgadíj, illetve a vizsga nélküli GKI-nál fizetendő hozzájárulási díj, 13.800,- Ft-ról 31.500,- Ft-ra emelkedik.

Az igazolványok, bizonyítványok kiállítási költségét is csaknem 100 %-ban emelték meg. A GKI kártya kiállítási költség a mostani 9.900,- Ft helyett 14.800,- Ft-ba fog kerülni.

Bővebben...
A március 29-i 45. számú Magyar Közlönyben jelent meg az a jogszabály, melynek értelmében - ha a jogszabályi feltételek a fuvarfeladatok során teljesülnek - 2023. március 30-tól megemelt összegű napidíjak számolhatók el, kvázi adó és járulékmentesen. A Kormány 96/2023. (III. 29.) Korm. rendelete, a hazai közúti fuvarozói vállalkozások versenyképességének javítását célzó egyes kormányrendeletek módosításáról szól,  a közúti árufuvarozásban és személyszállításban foglalkoztatott gépkocsivezetők és árukísérők napidíjáról szóló jogszabályt akként módosítja, hogy nemzetközi tevékenység esetén az eddigi 60 euró napidíjat megemeli 85 euróra, a  belföldi munkavégzés során pediga 3000 forint napidíjat 9000 forintra. Bővebben...