Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

A 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű, a nemzetközi forgalomban részt vevő járműveket, az analóg (korongos) és az első generációs – nem okos - digitális tachográf készülékek helyett 2024. december 31.-ig újabb, második generációs okos (smart2) tachográffal kellett felszerelni. E cserekötelezettség tekintetében döntött az EB közlekedési munkacsoportja, hogy 2025. február 28-ig ellenőrzési moratóriumot hirdet.

2025. február 28-ig még nem fogják megbírságolni, ha olyan járművet ellenőriznek, melynél a tachográf cserét még nem hajtották végre, hanem csak figyelmeztetik az üzemben tartót. Az okos tachográfok megkönnyítik az ellenőrök munkáját, mivel az eszköz GPS-összeköttetése révén minden szabálytalanság kiszűrhető, bármely országban.

Bővebben...

A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont tájékoztatása szerint a Gépjárművezetői Képesítési Igazolványokat (GKI kártya) gyártás 2024.12.20. (péntek) és 2025.01.06. (hétfő) között tervszerű karbantartások elvégzése céljából szünetel, így ezen üzemszünetre tekintettel a jelzett időszakban az igazolványok kiállításában megnövekedett átfutási idő várható. A Vizsgaközpont részéről a kártyaigények feldolgozása ugyanakkor munkanapokon továbbra is folyamatos marad.

Járművezetői tachográf kártyának alkalmasnak kell lennie 56 nap tárolására.
A megfelelő kártya gen2v2 típusú, amelynek alapkövetelménye a bővített memória kapacitás, ami garantálja az 56 napos tevékenységigazolást. A jelenleg még érvényes gen2v1 kártyáknál ellenőrizni szükséges, hogy visszamenőleg tartalmazzák –e az 56 nap adatait. Amennyiben nem, a gépkocsivezetőnek a közlekedési hatóságnál új kártyát kell igényelnie. A kártyák adatainak letöltésére vonatkozó kötelezettség nem változik, azt továbbra is 28 naponként kell elvégezni.

Nemzetköziben kötelező a második generációs okostachográf
A 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművek januártól a nemzetközi forgalomban kizárólag a második generációs smart2 okostachográffal vesznek részt.  Ha még előfordul nemzetköziben közlekedő olyan tehergépkocsi, mely a korongos analóg tachográffal van szerelve, még ebben az évben kötelező a csere a második generációs okos tachográfra. A 2019. július utáni tehergépkocsik esetében, melyek már az első generációs digitális menetíró készülékkel lettek ellátva, 2025. augusztus 21-ig kell lecserélni a menetírókat.

Amennyiben még  szeretne decemberben vizsgát vagy pótvizsgát tenni

kérem mielőbb jelentkezzen telefonon vagy személyesen a vizsgafoglalással kapcsolatban.

A vizsgahelyek folyamatosan és gyorsan fogynak.

Hivjon minket! 06-1-261-0078

A 4/2024. ÉKM rendelet felhatalmazása alapján 2024. február 3-tól a Közlekedési Alkalmassági vizsgaközpont által meghatározott szabályzat szerinti díjat kell fizetni a PÁV vizsgálatra.

Az eddigi 8.310,- Ft-ról kategóriánként 21.000,- Ft-ra emelkedik az I. fokú pályaalkalmassági vizsgálat díja.

Nem változott az a szabály, hogy ha a jelentkező például a PÁV II. kategóriára jelentkezik, és az sikeres, akkor az egyszeri 21.000,- Ft-ért határozatlan időre megkapja a PÁV III-as kategóriát is, mivel a PÁV II. eléréséhez a PÁV III-as bevizsgálás az alap.

Ha mindkét kategóriát bejelöli a jelentkező, akkor a befizetendő díj 42.000,- Ft. Ilyen esetben, ha a PÁV II. minősítést nem kapja meg, de a PÁV III-as szintet sikeresen teljesített, akkor ezen kategória meglétét a határozat tartalmazni fogja.

Bővebben...