Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078
  • 06 20 938 4663

Az Innovációs és Technológiai minisztérium 2021.03.03-i tájékoztatása szerint, az ebben az évben lejáró, 2016. március 6. és november 1-je között legyártott öt évre érvényes digitális tachográf kártyákat a gyártás során hibás tanúsítvánnyal látták el, melynek következtében 2021. március 7-től, annak ellenére, hogy a kártyára írt érvényességi idő későbbi, a tachográf készülék azt nem fogja elfogadni. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium, mint kártyakibocsátó hatóság a hibás kártyát díjmentesen pótolja, amennyiben a járművezetők ezen igényüket a kártyaszám, a lejárati dátum, a születési idő, a lakcím illetve a postázási cím megadásával postai úton, elektronikus úton vagy a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát. e-mail címre megküldött elektronikus levélben jelzik.

Bővebben...

A 2020-as év utolsó napján kiadott Magyar Közlöny 298. számában jelet meg az egyes közlekedési tárgyú jogszabályok módosításáról szóló 722/2020(XII.31.) Kormány rendelet, mely a közúti, vasúti és légi ágazatokat érintően 21 alcím alatt tartalmaz új előírásokat. A 10. pont alatt találjuk meg a 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet módosítását, melynek új 4/A. §-a értelmében a Magyarország területét érintő, díj ellenében nemzetközi közúti árutovábbítást végző 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjármű, a saját számlás nemzetközi közúti áruszállítást végző 7,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjármű, továbbá a Magyarország területén végzett kabotázs fuvarozást végző tehergépjármű az adott fuvarfeladatra (az üres futást is beleértve) érvényes elektronikus fuvarregisztrációval vehet részt a közúti forgalomban.

Bővebben...

A január 1-jén életbe lépett új az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer működéséről 13/2020. (XII. 23.) PM rendelet jelentősen csökkenti az érintettek adminisztrációs terheit és már csak a korábban kockázatosként megjelölt termékkörre vonatkozik a bejelentési kötelezettség.

Bővebben...

Az Európai Parlament elfogadta azt a rendelkezést, mely egyrészt az 561/2006/EK rendeletnek a maximális napi és heti vezetési időre, a minimum szünetekre, valamint a napi és heti pihenőidőre vonatkozó minimumkövetelményeket, másrészt a menetíró készülékkel történő helymeghatározás tekintetében a 165/2014/EU rendeletet módosítja.

Bővebben...

Az Európai Parlament július 9-én fogadta el, az uniós közúti szállítási ágazat reformját célzó, a járművezetők munkakörülményeire, a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetésére vonatkozó új szabályokat. Az új szabályok különböző időponttal, az Európai Unió Hivatalos Lapjában való megjelenésük után lépnek hatályba. A pihenőidőre és a járművezetők hazatérésére vonatkozó szabályokat a rendelet közzétételét követő 20. naptól kell alkalmazni. A kiküldetésre vonatkozó szabályokat az irányelv hatálybalépését követő 18 hónap elteltével, a járművek visszatérésével és a piacra jutás szabályaival kapcsolatos módosítások a 1071/2009 EK és 1072/2009 EK rendelet módosítását követő 18 hónap elteltével válnak kötelezővé.

Bővebben...

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések