Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint 2017. július 31-ig befejeződik a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat telepítése és a működtetéséhez szükséges informatikai hálózat kiépítése. A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik - egyelőre előszűrő tesztüzemben - automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését, a kapcsolódó jogszabály-módosítások (mérőpontok hitelesítése, tűréshatár rögzítése, bírságtételek, stb.) tavasszal elkészülnek, így az év második felében az objektív felelősség elvén alapuló automatikus üzemmód is elindul. A 89 kialakított mérőpont közül 74 csatlakozik az útdíj-rendszer ellenőrző kapuihoz, a fennmaradó 15 mérőpont pedig az országhatárhoz közeli helyszíneken kerültek kiépítésre.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény 2017. január elsejétől hatályos módosítása jelentős változásokat hozotta kgfb-biztosításokkal kapcsolatban. Egy biztosítási esemény vonatkozásában a károsultak számától függetlenül a biztosító dologi károk esetén káreseményenként 1.220 ezer eurónak megfelelő forintösszeg-határig, személyi sérülés miatti károk esetén káreseményenként 6.070 ezer eurónak megfelelő forintösszeg-határig köteles helytállni.

Bővebben...

2017. január 1-jétől szigorodott az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKAER) szabályozása a kockázati biztosíték vonatkozásában, mivel a 2016. évi CXXV. törvény kiegészítette az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.) korábbi rendelkezéseit.

Bővebben...

Az olasz kormány elfogadta azt a jogszabályt, amelyben az olasz minimálbér megfizetésére kötelezi azokat a nemzetközi vállalkozásokat, amelyek kabotázs fuvarozást végeznek Olaszország területén (a jogszabály hatálya jelenleg a tranzit és „loco” feladatokra nem terjed ki). A fuvarozókat a kabotázs-feladat megkezdése előtt minimum 24 órával bejelentési kötelezettség terheli az olasz nyelvű hivatalos formanyomtatvány (Allegato A)kitöltésével, melyet a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát. e-mail címre kell elküldeni (szkennelve).

Bővebben...

2017. január 5.-étől a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az országos főúthálózat több szakaszára vonatkozóan is súlykorlátozást vezetett be, melyek a 20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsikat érintik.

Bővebben...