Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

A Nemzeti Útdíjszolgáltató (NÚSZ) Zrt. 2016. április 4-től bevezeti az érvénytelenített fedélzeti eszközök nyilvántartását, amely a fedélzeti eszközt (OBU) használó fuvarozókat érinti, a viszonylati jeggyel közlekedőkre nem vonatkozik. A fedélzeti eszköz akkor kerül be a nyilvántartásba, amikor az általa beküldött GPS koordináták alapján az adott jármű paraméterekkel (tengelyszám, környezetvédelmi besorolás) a következő díjköteles elemi szakasz használatára a HU-GO rendszerben vezetett számlájukon lévő összeg már nem biztosít fedezetet, vagyis az egyenleg kimerült.

Bővebben...

2017. január 30.-ától hatályos a menetíró készülékekről szóló 75/2016. (XII. 29.) NFM rendelet, mely egyúttal hatályon kívül helyezte a korábbi, 124/2005. (XII. 29.) GKM rendeletet. Az irányadó 165/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet előírásai alapján elkészített és hatályba léptetett új jogszabály részletesen tartalmazza a menetíró szerelőműhelyekre vonatkozó, auditálási tanúsítvány meglétét is magába foglaló működési engedélykötelezettséget, a menetíró készülék szerelésére jogosító - a szerelők részére előírt - alap- és továbbképesítési ismereteket.

Bővebben...

2017. február elsejétől hatályos az 1/2017. (I. 18.) ORFK utasítás, mely a megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelése és használata engedélyezésével, illetve ellenőrzésével összefüggő rendőri feladatokról rendelkezik. A megkülönböztető és a figyelmeztető jelzést adó készülékekkel kapcsolatos engedélyezési eljárás során a kérelmezőnek részletesen indokolnia kell a készülék felszerelésének és használatának szükségességét.

Bővebben...

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint 2017. július 31-ig befejeződik a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat telepítése és a működtetéséhez szükséges informatikai hálózat kiépítése. A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik - egyelőre előszűrő tesztüzemben - automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését, a kapcsolódó jogszabály-módosítások (mérőpontok hitelesítése, tűréshatár rögzítése, bírságtételek, stb.) tavasszal elkészülnek, így az év második felében az objektív felelősség elvén alapuló automatikus üzemmód is elindul. A 89 kialakított mérőpont közül 74 csatlakozik az útdíj-rendszer ellenőrző kapuihoz, a fennmaradó 15 mérőpont pedig az országhatárhoz közeli helyszíneken kerültek kiépítésre.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény 2017. január elsejétől hatályos módosítása jelentős változásokat hozotta kgfb-biztosításokkal kapcsolatban. Egy biztosítási esemény vonatkozásában a károsultak számától függetlenül a biztosító dologi károk esetén káreseményenként 1.220 ezer eurónak megfelelő forintösszeg-határig, személyi sérülés miatti károk esetén káreseményenként 6.070 ezer eurónak megfelelő forintösszeg-határig köteles helytállni.

Bővebben...

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések